Så ligger det till just nu..

Nyss kommit hem från prinsen. Hans elastriska linda runt benet är omlindat, han har fått i sig sin medicinkur för idag och han har blivit ompysslad med borstning. Han har legat ner inatt, vilket jag tar som en positiv grej. Han skulle aldrig ha kunnat lägga sig ner eller ta sig upp första dagen han kom in på grund av att han inte kunde ta hjälp av ena frambenet.
 
Pratade med veterinären imorse & betämde oss för att avvakta 2-3 veckor till för att kunna ta honom i transporten utan att vi ska behöva vara rädd att det blir värre. Att han kanske tar ett snesteg i transporten och då blir allt dubbelt så allvarligt än vad det redan är. Så just nu ser det ut att bli boxvila, smärtstillande och lindat några dagar till sen väntas det ännu 3 veckor med lindat ben och boxvila. Det är hemskt att gå och vänta men det finns inte mycket vi kan göra nu. Jag gör allt för att hålla humöret uppe, trots att det är tungt att se honom sådär. Men han ger mig positiv energi samtidigt. Så egentligen skulle jag vilja sitta i stallet hela dagarna, men ingenting blir bättre av det så vardagsgörat måste bli av ändå.
 
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0