Lite mer info om hur det egentligen står till med Cosmo..

Okej, för att förtyderliga allt som har hänt. Cosmo vart sparkad i Fredags, kom in på 3 ben i stallet. Veterinären har varit och tittat på honom & hon gjorde en bedömning att han kanske har fått en spricka i benet. Lite ovanför knät på sidan.. Tanken var att ta honom till veterinärstationen för att kunna göra en röntgen inom dom närmsta dagarna, men för säkerhetens skull så kommer vi vänta med det 2-3 veckor framåt för att sedan kunna flytta honom med lite mer säkerhet. Cosmo äter smärtstilande så länge och har bomull och linda runt benet för att benet ska bli stadigare och att han ska röra på det så lite som möjligt. Febern kollas varje dag & ikväll låg den på hans normala 37,2. Han är piggare idag också, som jag skrev tidigare har han legat ner natten till idag.
 
Jag hoppas så klart att det inte är en spricka utan bara en ''jädra smäll'', men veterinären sa att det såg ut som om det vore en spricka. Så nu är det bara att avvakta 2-3 veckor framåt och hålla han lugn inne i boxen. Inget kul hästliv enligt Cosmo, som gärna tar några steg ut från boxen direkt jag öppnar. Men det finns inget att göra, håller alla mina tummar och tår för att allt är så lindrigt som möjligt. Vi har då inget flyt alls. Blir smått galen! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0