Lördag

Idag tyckte jag att det var på tiden att köra lite mer träning från marken, så jag tog med mig longeringslinan upp till hagen och använde åkern innan jag tog in honom för ompyssling. Cosmo ser alltid så sur ut när jag får honom att göra saker, det är som att han blir arg på mig för att han gör som jag säger. Men direkt efter han har gjort det jag bett han om spetsar han öronen framåt och ser nöjd ut igen.
 
Har tänkt lite och ska beställa hem ett rep och en repgrimma så jag har lite bättre verktyg för just arbetet från marken. Blir spännande! Kanske går allt ännu bättre då?
 
Var ute och red i skogen idag, Cosmo var pigg och glad! Han fick hålla koll på benen över alla rötter, något han har väldigt svårt med, haha. Han är väldigt klumpig och har alltid varit. Men det börjar ta sig. Förut kunde han gå in i dörrkanter. Han tror han är smidig som en katt, men egentligen är han klumpig som en elefant. Haha åh, det är så charmigt att se.



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0