Tänk positiv, va stark & ha viljan. Allt går bara man vill.

En ny dag med nya tag. Stallgänget samlade sig idag för att bygga om hagarna till i vinter. Cosmo kommer nu få gå med Robin i en egen hage, vilket jag är otroligt glad över. Han behöver inte stå själv & han får stå med det absolut bästa sällskapet.
 
Men just nu är det boxvila som gäller för C. Men nu efter hans utskrivna smärtstillande av veterinären verkar han kunna belasta mer på fram idag. Däremot har det sina nackdelar också, han snurrar runt precis som har brukar & känner redan att han vill gå ut från boxen direkt jag öppnar för att titta till honom. På tå hela tiden direkt det händer någonting. Tycker så synd om honom. Alla hans kompisar står ute i hagarna och äter medan han måste stå i boxen hela dagarna. 
 
I imorgon ringer jag veterinärerna igen för att kunna ta honom till stationen. Jag vet inte riktigt hur det ska gå, men på något sätt måste det gå. Blir tokig av att gå runt och vänta på ett säkert svar. Just det här väntandet är den värsta biten. 
 
 
 
Han ser rätt nöjd ut trots att han har skaffat sig en stor röd strumpa på vänster fram. Jag har nog aldrig varit med om en sån positiv häst trots alla motgångar och smärtor. Han gör det bra, han är bäst. 
 
 
 
När vi idag gjorde hagar bestämde jag och Madde att R & C ska få ha två slowfeedingnät upphängda i hagen. Kommer bli perfekt. Nu är vi redo för vintern 2014. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0