Fina språng och en härlig upplevelse

Min häftiga lilla häst. I förrgår for jag och pappa upp och hoppade Cosmo, tanken va bara att känna flyt, slutade med att vi flög över hinder på 110-120, helt otroligt! Har aldrig känt en sån positiv känsla från Cosmo, man kände verkligen hur han laddad upp för att trycka av för att göra ett underbart språng. Allt är så mycket roligare när Cosmo är 100 % fokuserad och tycker det är kul! Blir nog att anmäla sig till tävlingen på URF v.41, spännande!!
 
Pappa satt sig även upp på honom. Kunde till och med ta en galopp efter fyrkantspåret. Både pappa som nu gått mer än en termin på ridskola och Cosmo som har utvecklas extremt mycket nu på slutet var riktigt duktiga. Däremot är Cosmo lite mer annorlunda än ridskolehästarna. Hästarna på ridskolan har ju ''imprintat'' i huvudet att dom ska gå på fyrkantspåret, osvosv. Cosmo är fortfarande lite vinglig, speciellt när man hamnar i obalans, vilket man såg ganska tydligen när pappa red. haha. Men det är kul att se! Pappa var super mjuk i handen och for runt där på min 6 åriga häst som jag nästan har ridit in själv. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0