Tillbaka, Uppdatering om lite allt möjligt

Efter flera månader utan ett ord här tänkte jag bara skriva av mig. Försöka minnas det som hänt och berätta för er hur det nu ligger till.
.
Vart ska jag börja? ..
.
Buster har slutat som tränare, och det betyder att jag nu måste släppa in en ny person som jag kan lita på vad det gäller hoppningen. Den nya tränaren måste lära känna både mig och hästen & som ni hästmänniskor kanske vet så är det inte det enklaste. Enda sen jag började träna för tränare med Cosmo har jag tränat för Buster, han har hjälpt oss så enormt mycket och varit ett peppande stöd när jag har känt mig osäker. Men har provtränat för Kerstin Martinsson 2-3 gånger (för någon månad sen) & det gick rätt bra, lite annorlunda med övningarna och alla tränare fokuserar på olika saker. Men Cosmo var riktigt fin men jag är fortfarande rädd efter kraschen när hinderna börjar bli högre. Ni vet när man tappar självförtroende? Mitt självförtroende på min ridning sen kraschen har varit ganska låg, jag tog på mig hela skulden varför det blev som det blev & det gör att jag blir osäker, då Cosmo litar 110 % på mig då känner jag att jag måste visa styrka och visa att han faktiskt kan lita på mig. Men det är svårt när jag knappt tror på mig själv längre. Men vi jobbar vidare!
.
Har inte blivit så mycket hoppning dom senaste månaderna, det har blivit mer ridning i snön, konditionsträningar och bus, men jag känner ingen stress. Cosmo har alltid spetsade öron när vi rider ute, han är alltid pigg och glad. Han är lycklig & det är huvudsaken!
.
Har börjar variera bett. Rider nu även på hackamore lite då och då, omväxling är viktigt & man ska vara rädd om hästen mun. Har även funderat på att köpa mig ett tredelat då det ska ligga bättre i munnen!
.
Har även beställt ett nytt träns till min gråa springare, ett dyrare & finare sådan. Det är väl lite för min skull mer än för hans, men kunde inte låta bli!
.
Cosmo blev sparkad för några veckor sen och fick lymfangit på fram. Men som nu är helt bra igen som tur är!
.
Har även inhandlat back on track paddar som jag alltid velat köpa, han verkar tycka om dom & det är häftigt om man läser om vad dom egentligen gör.
.
Nu har jag inte så mycket mer tid att skriva. Men en uppdatering om lite allt möjligt är aldrig fel. Hoppas ni mår bra! Nu ska jag ta och byta kläder och sedan dra mig mot jobbet!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0