Regn & rusk

Jobbat 12h idag & kände egentligen ingen ork att ta mig ut & rida, plus att det öste ner regn. Men när jag stod i boxen & mockade medan Cosmo stod och buffade på mig för att få uppmärksamhet ändrades min inställning! For ut en härlig runda på 45 min och Cosmo visade sin finaste sida. Jobbade han lite lägre i formen nästan hela ridturen, Cosmo hade positivt tänk idag också och gjorde riktigt fina avbrott. Behövde enbart använda min vikt för att han skulle förstå vad jag ville, en härlig känsla när man inte behöver använda tyglarna för att ta tillbaka honom. Han är bra fin min häst!
.
Väl i stallet igen va vi sjöblöta men båda lika nöjda, Cosmo fick gå in i sin nymockade box med nytt spån & jag gjorde klart det sista innan jag for hem igen.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0