Ovana & ny utrustning

Nu har det gått någon vecka sedan Sonja kollade sadeln på Cosmo. Känner rätt stor skillnad på min ridning, har hamnat längre fram i sadeln (vilket är väldigt ovant). Nu gäller det bara för mig att vänja mig med sitsen. Och eftersom sitsen har en sån stor inverkan på hästen så gäller det för mig att hitta balansen i den sitsen jag fått nu, vilket inte är det lättaste när man har suttit på ett speciellt sätt i en och samma sadel i flera år! Har inte provat hoppa någonting sen vi stoppade om det däremot, men det kommer. Sen sist jag hoppade så har det varit mycket fokus på framåtbjudningen, och när den har känts bra så har jag börjat träna förhållningar, halvhalter osv. Finslipa på det fina är aldrig något dåligt!
.
För några dagar sen var jag även inne på pegasus och kom hem med ett par nya lami-cell ridbyxor, ett par ridskor som jag ska rida med hemma, en ny säkerhetsväst & ett par nya kingslandssockar. Var riktigt nära på att dra med mig ett schabrak också men jag hindrade mig själv.
.
Ne nu ska jag ta och vika undan solstolen & dra mig mot jobbet. Ha en fin dag!
.


Kommentarer
Postat av: Camilla Robertsson

jag fotade inte så mycket, men det är inte omöjligt! vilken klass red ni och vad hade ni för färg på schabrak/kavaj? :)

2013-06-17 @ 22:08:51
URL: http://unafraid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0