Gårdagen.

Cosmo har för tillfället bara 3 skor, han hade trampat lös alla sömmar förutom 2 så drog lös den. Därför bestämde jag mig för att fara upp på Ridhuset igen igår. Men för att få lite omväxling blev det inget ordentligt ridpass.
.
Istället tränade jag till en början, lydnad från marken. Gick sedan över till lek med hans nya pilatesboll. Han sprang runt med svansen i vädret medan jag sparkade runt lite på den blåa bollen, tränade sedan att ha bollen runt honom. Kunde till slut stå och spraka bollen löst mot fram och bakbenen utan att han brydde sig.
.
Prövade även att rida honom med grimma och grimmskaft, det funkade bara bra. Slutade med att vi galopperade runt i ridhuset tillsammans (med kontroll såklart).
.
Det var kul att se att han litade på mig så pass mycket så att jag kunde sitta och hoppa på bollen, medan han stod en meter ifrån mig. Men så fort jag lämnade bollen och sköt iväg den en bit, vart han osäker på den.
.
Ja det är häftigt att se hur han beter sig i alla olika lägen, och man kan verkligen se när han står och funderar.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0