Bus i ridhuset igår

Skrev i senaste inlägget att jag skulle upp och longera C på ridklubben men det vart lite ändrade planer. Åkte upp med pappa på ridklubben och släppte istället Cosmo lös i ridhuset så han och jag fick lite tid för varandra från marken. Han busade runt som en riktigt unghäst. Bockade och vissa stunder hade han noll koll på vart han hade sin ben, dom var verkligen överallt under honom.
.
Efter att han hade fått leka av sig en stund longerade jag honom med grimma. Han lyssnade bra och galopperade runt med öronen framåt & som avslut gjorde vi lite annat jobb från marken. Hade först honom i longeringslinan då vi tränade att backa och flytta rumpan för mina rörelser. Sen när han lyssnade bra på det så tog jag bort linan och gjorde på samma sätt fast utan att ha någon kontakt alls med honom. Han var super, som en gammal gubbe. Jag kunde bara le åt honom. Pappa gick även runt i ridhuset med Cosmo efter sig som en svans. Svängde, stannade och gick. Han var som en liten hund.
.
På slutet busade jag till det lite ytterligare innan vi åkte tillbaka hemåt. En grej som var roligt att se var att han fattade när det handlade om lek och bus och när det blev på ''allvar''. Jag tror vi behövde det där, bara njuta och busa lite tillsammans utan några större krav för en gångs skull!
.
Idag har han dock vilat.. han har lyckats tappa en sko och får inte tag i någon som kan slå fast den på honom. Har egentligen träning för Buster 18.00 imorgonbitti men tveksamt att det blir något av nu när han inte har någon sko på höger fram.. tråkigt!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0