Olika tränare

Olika tränare. - Genom alla mina år då jag ridit ponny & nu när jag har Cosmo har jag ridit för många olika sorters tränare. Vissa bättre än andra. Tänkte dra upp några stycken jag har på minnet just nu.
.
Anna-Lena Svensson. - En av dom första tränarna jag tränade för när jag hade köpt min ponny Robin.
Terje. - En tränare nerifrån någonstans. Tränade oss en kortare period.
Carolina Määttä. - Hade henne som bland annat som lagledare för div 1 laget på ponny.
Erik Berggren. - En tränade som kommer upp någon gång i månaden, Har dock inte tränat för honom på väldigt länge. Sist var med Robin.
Pia Lundmark. - Dressyrtränare, tränade för henne en gång i veckan när jag hade Robin.
Tomas Hammar. - En tränare nerifrån som kom upp en gång i månaden ungefär. Var väldigt längesen jag red för honom.
Linda Karlsson. - Hade henne på liljaridningen när jag gick gymnasiet.
Magdalena Johansson. - Tränade för henne någon gång med Robin och hade henne på ridgym.
Eva Jonsson. - Hopptränare som har hjälp mig med både Robin och Cosmo.
Camilla Granberg. - En tränare jag tränade för någon gång när jag hade Robin.
Frida Rännar. - Tränade för henne i hoppningen när jag vart inbytt till Umeås ponnyelit 2010.
Johanna. - Samma där, tränade för henne när jag var inbytt till umeås ponnyelit.
Maria Nordin. - En tränare från ridgym som jag tränade för några gånger.
Bissan - Dressyrtränare nerifrån. Red för henne med Robin någon gång, en riktigt peppande människa att träna för.
Min nuvarande tränare Buster Odlander.
.
.
Tror säkert jag har glömt någon men det är dom jag kan räkna upp just nu. Ja det är ju en del människor man har fått hjälp av genom åren som hoppryttare. Tack till alla ska jag börja med att skriva. Men sen finns det vissa man inte har gått ihop med. En av mina tränare jag tränade för en gång i tiden (inget namn) sa till mig att jag aldrig kunna vara nöjd över vad jag gjorde. Blev bokstavligen utskälld för att jag inte tyckte att träningen hade känts nå bra. Och enligt mig är det fel av en tränare att säga så. Jag var onöjd med mig själv för att jag inte kunde rida bättre på linjer osv och det man fick tillbaka var ''du kan aldrig vara nöjd hur bra det än blir.'' så ska inte en tränare tilltala mig om jag ska vara positiv. Jag känner väl bäst på hästen rygg vad jag tycker känns bra eller dåligt. Ni som rider vet säkert den här känslan man kan få ibland att det bara inte känns bra, det kanske ser bra ut men det känns helt annorlunda. Sånt tycker jag tränare ska förstå utan att komma med någon dålig kommentar. jaja det var de.
.
Som sagt, vissa tränare är bättre än andra. Min tränare jag har nu är som sagt Buster. Själv tycker jag att Buster är en riktigt bra tränare! Han är ingen mes när det gäller att säga till när det är fel. Hur du än rider än bana eller en övning så är det alltid något du kan ändra på och det säger han rakt ut. Vissa tränare är mer att ''Ja men det var bra, fortsätt så''. När man tränar för Buster är det alltid något som kan bli bättre och jag tycker det är bra! Minns i början när jag red för Buster och han bokstavligen skrek åt mig att jag skulle ha blicken med mig, vilket vissa ryttare kanske inte skulle ha gillat, men jag gillar att han är ''sträng'' han säger allt jag kan förbättra och det är super. Jag som person lär mig mer när jag har lite ''press'' på mig än när det bara står en som småpratar lite efter banans gång. Om ni förstår vad jag menar.
.
Jag vet inte vad ni tycker är bäst. Alla tycker olika så klart. Men jag trivs med tränaren jag har nu. Man får verkligen höra vad man måste berätta men samtidigt så om du gör något bra så får du igen det och då känns det extra bra!
.
.


Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Okej :D Ja tydligen gjorde hacket stor skillnad på min dam med, en heelt annan dam, jag var så himla glad under ridturen idag :D

2012-03-08 @ 19:02:19
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Karoline

Verkligen fin häst!

2012-03-08 @ 22:12:38
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Matilda

Vilken fin häst <3



SV: Ja det var underbart!

2012-03-09 @ 05:30:20
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0