29 Mars - Magiskt/Kaos

Det är full fart i stallet men inte på bloggandet. Om jag skulle beskriva allt runt om kring stallet nu tror jag att ordet skulle bli maos. Alltså magiskt/kaos. Cosmo är helt underbar att rida, idag for vi en sväng mot Pengfors. Mycket bättre vägar den vägen än runt stora nyby så det blir att rida där i fortsättningen tror jag. (Då behöver jag inte bry mig om bajset heller). Han var iallafall super fin. Det går inte att beskriva vilken känsla jag hade, den var för underbar! Busade till det lite i galoppen när det blev en ökning och efter det vart allting mycket roligare också enlig C.
.
Kaoset handlar mest om hagarna. Cosmo är mästaren att bita sönder täcken. Har har nu tydligen lyckas bita sönder 3 täcken på en häst.. vilken jag inte gillar. Jag som får ta orden från dom andra i stallet som inte är nöjda över min häst. Det pratas mycket om hur vi ska placera hästarna i hagarna nu för att alla kan mötas på ett plan. Vi har även pratat en del om att köpa ''munkorg'' åt Cosmo. Något jag helst vill slippa för det känns inte okej att han ska gå runt och bära på den hela dagarna. Ja vi får se vart allt leder..
.
Carre som hade slutat med dumheterna är nu på samma stadie igen. Hon bockar av ''ingen anledning'' Varför jag skriver '''' är för att det alltid finns en anledning bakom allt, men frågan är nu vad. Julia är duktig och kämpar men en tjej som är liten är inte alltid modig.. Och Carre gör lite vad hon vill.. Hoppas iallafall att det löser sig för deras del annars blir Carre nog hemskickad till sin riktiga ägare vilket skulle vara tråkigt då Julia och Carre kommit långt med utvecklingen tillsammans.
.
.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Det finns ju sånna här "haklappar" till hästar som biter på täcken. Det kanske var de du menade med munkorg? Tydligen kan de både äta och dricka normalt med dem (om du inte har nätet även i hagen, då kanske det blir svårt att komma åt) Men jag förstår din känsla, men vill ju gärna sätta på hästen så lite saker som möjligt...

2012-03-30 @ 08:40:04
URL: http://vivanolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0