Uppdatering

Längsen nu. Kör en snabb uppdatering vad som har hänt dom senaste dagarna.
.
Det har kommit en ny häst till stallet. En travare som går i en egen hage tills vidare. Får se sen vad som bestäms om den ska gå med dom andra eller om den kommer fortsätta stå själv. Inom några dagar lär vi börja prata om hur vi ska göra.
.
Cosmo gick riktigt bra i lördags och i söndags kom jag på mig själv att Cosmo inte har fått en vilodag på länge så den fick komma till användning. Ikväll har jag varit ute och skrittat med Julia och Carre. Första dagen Julia rider efter hennes tur till sjukhuset efter avfallningen.
.
I lördags for även jag, Julia & julias mamma Marita upp på anläggningen för att rida Carre. Jag red och gav Julia några tips. Vi la ut massa saker över hela ridhuset då vi hade turen och kunde ha det för oss själva. Julia säger att hon tittar så mycket och i det nya ridhuset är det värst. Jag ledde runt henne till en början runt alla ''läskiga'' saker. Hon var duktig, tittade inte på något och gick över vattenmattan som att det inte skulle vara någon grej. Hoppade sedan upp och red runt alla saker, (rider aldrig emot saker som hästen kan reagera på, då blir det som att markera för en läskig sak, som att provisera fram något). Efter jag gjort det red jag runt hela ridhuset, stannade vid hinderstöden i hörnet och skakade lite på dom medans jag satt på Carre, hon var super duktig. Brydde sig inte alls. När vi sen började trava var hon dock väldigt spänd. Men jag försökte bara få henne lugn och medans Julia stod och berättade för mig när ''problemen'' brukar komma så gjorde jag dom saker. Hon bockade 3 gånger på ridpasset i början sen fick jag göra vad jag ville utan att jag fick någon protest. Duktig Carre med andra ord! Gav även Julia ett tips eftersom hon verkar känslig mot ljud och inte mot saker. Att stoppa in bomull i öronen för att se om hon skulle bli lugnare. Så vi får se om det blir bättre. Hoppas det, Julia gör ett super jobb med den här ponnyn!
.
Nu har ni fått en snabb uppdatering. Imorgon början jag inte jobba för än 3. Ska försöka mig upp tidigt för att göra stallet på morgonen så jag slipper rida på kvällen då det är stenhårt. Hoppas ni har haft en bra dag!
.
.
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0