Ridpassen en fredag

Idag gick Cosmo riktigt bra! Tog på mig sporrarna så jag slipper sitta och gnugga honom framåt med skenklarna. Han hade en positiv inställning och egen framåt bjudning! Ett leende på läpparna!:)
.
Efter middagen drog jag på mig ridkläderna igen! Gjorde i ordning Carre och for ut med henne också! Redan från början i skritten så stod hon emot. Tittade på allt som fanns och hade ingen tanke åt mig på ryggen. När jag sen började trava så hann jag kanske 5 meter så gjorde hon en pallnit och vände om på en femöring. Jag vände då runt henne och fortsatte framåt bestämt. Efter några meter igen var de samma sak, jag snurrade runt henne och fortsatte framåt! När hon insåg att de inte verkade funka så sprang hon på och gjorde ett bocksprång. Ja de var mycket som hon försökte med och hon tittade på allt. La då all min energi på att blicka framåt och tänka framåt. På slutet kändes allt bättre, fick igenom att hon skulle framåt även fast hon var tittig och det var ungefär det jag satsade på när hon var så pass tittig så hon pallnitade till en början.
.
Jag tycker att Julia gör ett superjobb med henne som verkligen kämpar. Hon är inte den lättaste hästen att ha och göra med när hon säger emot som hon gör.
.
Men jag vill klargöra en sak. Att vara bestämd och konsekvent är en sak men det är något annat att bli arg. Ilska leder ingen vart alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0