''Analysera mera!''

Sitter och läser häst & ryttare.
.
Några rader från Patrik Kittel, som får en att tänka till.
.
''Alla kan inte bli världsmästare, men alla kan lära mer.
Tricket är att hela tiden vara konsekvent med sin häst och sig själv.''
.
'' Men konsekvenser kommer inte av sig själv. Du måste förstå vad du gör och börja analysera din ridning. -Var medveten om dina fel. Själv åker jag dit på bytena. Jag måste sitta, säger Patrik Kittel.''
.
'' En grund i ridningen är att hästen svarar med detsamma tycker Patrik. När ryttaren ger hästen en impuls ska hästen ge en tillbakaimpuls. Många sitter och trycker med benen. - Jag använder inte benen utom när jag vill att hästen ska fram, då trycker jag en gång. Om hästen inte svarar tar jag i - hästen ska svara, förklarar Patrik. Men det ska vara en signal i taget. - Många håller i fram och sparkar bak. Patrik vill slippa jobba i onödan, och därför tränar han upp hästar som ''går av sig shälv'' - Det är jätte viktigt att hästen går själv. Jag vill inte jobba hela tiden, jag vill sätta här och hästen ska trava på. Och ju högre klass, desto lättare ska det bli.
.
''Är du en god unghästryttare?''
. Hur många av dessa kunskaper har du?
  • Godbalans
  • Orädd
  • Mycket tålamod
  • Ödmjuk
  • Ridskicklig
  • God förmånga att läsa hästens signaler
.
.
Med dom där orden drar jag på mig ytterkläderna och far och rider min vackra unghäst. Det behövs inte träning på ryggen för att lära, det räcker med att man har häst och ryttare i handen och läskunskapen, haha!
.
.

Kommentarer
Postat av: yvonne

På Agnetas allehanda finns mycket bilder på olika flätor och färg kombinationer , så där kan du kika och inspireras ;) eller luletråden !

2012-03-09 @ 13:25:13
URL: http://kimamadesign.blogspot.com
Postat av: yvonne

Dom flätorna är inte svåra....vill du ha dom löst hängande eller monterade på läder??

Jag menar med löst hängande att du bara har fäste på sidorna för att trä på nackstycket.

2012-03-09 @ 14:08:33
URL: http://kimamadesign.blogspot.com
Postat av: yvonne

Ja smaken är ju som baken....men det är enkelt och billigare om man inte monterar den på skinn utan bara har dom löst hängande.....var på väg att göra ett sånt i torsdags bara för att prova så det kanske finns ett att kolla på snart...vilken storlek har din häst?

2012-03-10 @ 16:43:47
URL: http://kimamadesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0