8 Mars - ridtur på isbana

Stenhårt och ojämnt. Kvällens ridtur gick bra dock blir Cosmo lite frustrerad då jag försöker få honom att lära sig nya saker. Öppnor är en ganska ny sak för han just nu, han vill gärna göra skenkelvikningar istället eller så vägrar han ställa huvudet åt rätt håll. Men det kommer med tiden! Man måste hela tiden påminna sig själv att det är nytt för han, han måste bara lära sig. Han gör det inte för att vara dum iallafall! Däremot står han emot lite ibland när jag försöker få honom framåt i skenkelvikningarna. Men han var fin på slutet! Han behöver tid från början för att bli 100 procent koncentrerad, men när han väl är det är han super! Blåste mindre ikväll också vilket var bra!
.
Han är för fin min lilla prins!
.

Kommentarer
Postat av: yvonne

Du kan väl googla runt och kolla om det är något pannband du gillar,eller om du vill ha speciella färger ,stenar,pärlor eller bara tenn/silver tråd,finns färgad koppar i alla färger och även guld,så kan du väl bara bolla lite ideer eller maila bild på något som liknar det du vill ha , så kan jag ju se om jag tror att jag klarar av det....sen behöver jag veta hur långt och hur brett (1,2 eller 1,8) du vill ha.

Hur mycket det kommer att kosta beror lite på vad du vill ha för dekoration på men ca 400 kr.

Priset kan du få veta precis när jag vet vad du vill ha !;) Det är ju lite dyrt men materialet är så himla dyrt.

Vi använder oftast överfettat läder från Tärnsjö till stommen och ren skinn som jag klär stommen med !

Jaja det finns olika möjligheter beroende vad du vill ha och hur mycket det får kosta ;)

2012-03-08 @ 20:24:14
URL: http://kimamadesign.blogspot.com
Postat av: sandra

Det finns ingen bäbis än, men planen är att det ska finnas en! Ska ner till skåne nästa vecka på hingstvisning så förhoppningsvis har vi en pappa då! :)



Hur går det för dig? I_nsåg precis att bloglovin glömt att jag följer din blogg...

2012-03-08 @ 21:14:02
URL: http://ildapilda.blogg.se/
Postat av: Karoline

Så söt han är! Härlig bild.



Sv: Ja du har helt rätt i att det är svårt att förändra sin sits.

Det är bara det att man ser det lite här och där på de "stora" tävlingsryttarna. Undrar om det blivit en ny grej, att det är sådär som de helt enkelt ska sitta.

Intressant är det iaf hur som :)

2012-03-08 @ 22:11:38
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Johanna

Helt klart är de det!



Vacker häst du har.

2012-03-08 @ 22:16:45
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Öppna är ypperligt att lära in från marken först för att sedan befästa på ryggen.

2012-03-08 @ 22:21:31
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0