15 Mars - Vår väg tillbaka

Cosmo har fått gå runt stora nyby idag igen. Han kändes fin dock försöker jag få honom till att ha en ärligare bjudning. Vill som att bjudningen ska finnas där och att han alltid ska tänka framåt även fast han gör en skenkelvikning eller en öppna. Så det är det jag jobbar med nu. Annars så är framåtbjudningen bra när vi endast travar på med lite ställning och på rakt spår. Det är då det högre kraven kommer han vill korta upp sig mer än vad jag vill men det handlar mycket om muskler och vad han orkar just nu. Vi jobbar vidare och han sköter sig bara bättre och bättre för varje dag vi fortsätter våran väg tillbaka!
.
Imorgon är väl planen att hinna rida två hästar, alltså B-ponnyn Carissma och Cosmo. Får se hur det ska gå när jag jobbar 11-17. Hoppas ni har haft en bra dag! 
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0