Utrustning, tyvärr början(?) av en märkesfreak..

Jag har blivit en märkes freak med tiden. (Nästan så att det är lite jobbigt ibland). Pengarna som kunde ha gått till 4 nya schabrak går till ett istället osv. Men jag tycker det är kul med utrustning. Som min pojkvän säger, detaljer är det viktigaste. Måste nästan hålla med honom där. Detaljerna som gör det typ, haha. (Min åsikt). Sen finns det självklart fina saker som inte är dyra märkes saker också men jag har börjat spåra ur mer och mer åt det där hållet att märket gör stor grej.
.
Vad jag har för utrustning.
Sadel: Globus ezperansa, hade den på Robin innan, tog den på Cosmo då vi köpte Cosmo utan all utrustning. Däremot är tanken att prova ut en sadel, men har känts ''onödigt'' nu när han växer och ändrar sin kropp så pass mycket som han gör.
.
Träns: Har ett träns som jag fick med Cosmo när han kom, det som bara hänger på sidan rätt sagt. Sen har jag hans svarta träns från hööks med blingbling på pannbandet (också från hööks). Har tänkt skaffa mig ett nytt träns för tävling och träning senare men just nu finns det annat som går före.
.
Schabrak: Jag älskar schabrak. Om jag går in på en hästaffär hamnar jag alltid vid schabraken även fast det inte är tänkt att pengarna ska gå åt det. Har däremot inte så många ändå. Har 2 favoriter, ett som är frånCharlies.se som är Marinblått med svart/ silver/ blå kant. Alltså 3 kanter (lite annorlunda). Sen har jag mitt schockemöhle som jag köpte i Gbg när vi var där och såg gbg horse show. Marinblått med grå/vinröd kant & märket på sidan. Sen känner jag på mig att schabraket som jag la upp i inlägget innan kommer bli ny favorit. Även det Marint med guldkant & equiline märket på sidan. Nästa gång jag köper schabrak måste jag verkligen köpa mig en annan färg än marint känner jag.
.
Kavaj: Pikur kavaj, haft den sen jag tävlade ponny. Funderar på att lägga pengarna på en ny kavaj inom en snar framtid. Riktigt sugen på en Animo, och det lutar mot en röd. Tycker det är så snyggt med rött på en skimmel som C.
.
Ridskor: Hemma rider jag med mina gamla tävlingsstövlar som är ett par simpla tretorn (svarta). Riktigt sköna men håller inte så bra som jag trodde dom skulle göra. Men dom är en favorit att rida i, bra grepp och väldigt bekväma. Köpte även nya ridskor för tävling nyligen som var ett par svarta Bocaj. Har bara hunnit rida i dom 2 gånger än, men dom är också riktigt sköna, och snygga för den delen, haha.
.
Ridbyxor: Har väl några ridbyxor men vet inte alla märken osv. Mina nyaste svarta är iallafall en nära kopia av Equilines nya modell med dragkedja bak på fickorna och snett fram. Sen mina två vita tävlingsbyxor som jag använder är Carat & Kingsland.
.
Hjälm: Ja.. har en slit & släng hjälm som jag rider med här hemma. En ful gammal hjälm som är sliten som bara den, haha. Sen har jag även min Lami-cell hjälm som jag har haft ett bra tag nu. Blir dock att finna en ny hjälm snart (hade jag tänkt) eftersom jag kraschade med den nu i olyckan. För att vara rädd om sitt huvud kanske man skulle ha en som man vet hjälper om man flyger av.
.
Skydd: Veredus. Både fram och bak. Bak är young jump då Cosmo enbart får ha såna. Dom köpte jag för ett litet tag sen i stan. Köpte dom mest för hur bra dom låter när man läser om dom. Men kan inte säga att jag inte köpte dom för märket och snyggheten heller, haha. Märkesfreak...
.
.


Kommentarer
Postat av: Evelina Oskarsson

Sv: yes! En månad kvar nu :D

2012-06-04 @ 22:27:36
URL: http://Evelinaoskarsson.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0