Överlycklig, satt mig upp på hästryggen ikväll

Ja, efter många om och men satt jag mig upp på hästryggen igen. Var lite nervös att Cosmo skulle va på bushumör men han var lugn och fin. Red över ängarna och in i skogen med lite klättring. Blev bara skritt och trav men det är bättre än ingenting, han började tjura lite när jag skulle korsa vägen <--hem-bort--> men hoppade av innan han hann göra någon protest och löste det från marken istället sen hoppade jag upp igen. Klättrade upp för ''berget'' 2 gånger i trav och skrittade sedan runt lite i skogen för att bara njuta. Får inte glömma att det är bra träning för Cosmo, gäller att hålla koll på benen i skogen där det finns rötter.
.
Jag är så nöjd över att jag har fått rida igen. (Dock lär det dröja innan jag rider igen..) Imorgon hade jag tänkt longera honom på grannes ridbana igen så han får gå i alla gångarter och jobba på lite över några bommar sen far jag iväg och är borta till Måndag morgon. Tur då att jag har Emma som hjälper mig och rider och mockar åt honom varje dag tills dess. Huvudsaken är att han får motion och håller musklerna och konditonen igång tills jag kan rida lite mer ordentligt.
.
Får se hur jag känner mig efter jag är tillbaka i Vännäs igen. Har smärta i nyckelbenet just nu, och det har sin förklaring. Jag borde egentligen inte rida nu. Om 8 veckor tipsade läkaren om att börja rida igen och det har bara gått 2-3? veckor så. Jag får skylla mig själv helt enkelt men fick en underbar ridtur.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0