Om jag inte vore envis hade ingenting gått

Har mockat & gjort stallet själv idag. Tog lite extra tid men det gick rätt bra ändå. Har även longerat Cosmo hos grannen. Tog fram bommarna som dom hade på sidan så han fick trava & galoppera bommar. Det är nyttigt för C att han får tänka lite själv & bygga upp sitt självförtroende utan min hjälp på ryggen. Märks att det uppskattas då energin kommer fram när han får något annat att göra än att bara gå på volten. Han fick jobba på rätt mycket idag men det är bra, han behöver bli av med lite energi. Efter jag var klar med longeringen fick han beta lite grönt innan han fick gå ut i hagen igen, han förtjänade det!
.
Nu kommer jag inte träffa honom för än på måndag nästa vecka, men som sagt. Emma ska hjälpa mig. Min plan när jag kommer hem igen är att fortsätta longera honom lite och försöka rida lite mera, det gick bra igår men gjorde ont lite då och då. Men det blir bättre och bättre så snart hoppas jag att jag kan vara en riktig häst tjej igen som får sitta på hästryggen varje dag!
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0