Efter en helg i Linköping fick jag äntligen sätta mig på hästryggen igen

Igår trottsade jag min värk och for ut och red i alla gångarter i skogen och bland allt grönt. Det är något speciellt att sätta sig upp på hästryggen, blir alltid lika glad! Det gick bara bra och han höll sig nere på backen. Emma fick dock ta honom idag då jag inte vill ''överanstänga'' mina muskler runt nyckelbenet, bättre att börja lugnt och inte hetsa känns det som.
.
En grej som gjorde mig besviken igår var att jag red mot en liggande ''pinne'' igår på ca 60cm och fick kalla kårar. Jag fick såna där tankar som jag aldrig fått förut. Vill inte erkänna det för mig själv men jag var rädd(?) Känns inte alls kul men får se om det blir bättre med tiden..
.
Nu till hanteringen. Cosmo är en typiskt unghäst som gör lite som han vill, han är som i en liten bubbla. Svårt att beskriva exakt men han igronerar en i vissa lägen och bara går ''hans väg''. Jag funderar på att köpa en repgrimma åt honom och försöka få honom att lyssna på ett annat sätt. Men vart köper man en repgrimma? och vad är det för storlekar?
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0