19 Juni

Blev ingen ridning för min del idag, nyckelbenet så aj för ofta. Men ingen vila här inte, han fick bli linad istället, gick riktigt bra! Han hade en fin bjudning och jobbade på bra i båda varven. Han har lite problem när jag vill att han ska öka galoppen lite, tappar balansen och byter bak. Men han rättare det automatiskt efter några steg. På slutet tränade jag mycket på att han skulle lyssna på rösten.Nu får vi se imorgon om det blir ridning då istället eller om det blir en dag med longering då också! Är riktigt roligt att se honom från marken när han hittar sig själv. Han är för underbar. 
.
Pysslade om honom lite extra efter ridturen sen gick vi även en sväng på åkern så han fick lite färskt gräs som belöning. Nu är alla hästarna inne och jag hade tänkt krypa ner i sängen. Ska försöka mig på att göra en tidigare kväll ikväll, hästarna ska ut imorgon också!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0