19 Juli - Ett steg framåt

Gårdagen (onsdag) blev en vilodag för Cosmo. Idag har jag och snälla pappa varit uppe på ridbanan och ridit lite bommar och hoppat. Gick riktigt bra faktiskt! Cosmo har börjat fatta vad bjudningen är bra för och jag kände mig säker i mig själv. 
.
Började att rida 5 bommar i trav med 2.20 imellan så att han tog ett travsteg mellan varje bom. Flöt på riktigt bra, han hade koll på benen och var koncentrerad på vad han gjorde. Efter några gånger i trav från båda varven tog vi galoppen. Han fixade det riktigt bra i vänster varv där han galopperade med luftig galopp och orkade korta ihop sig. Lite svårare var det i höger varv då han gärna saktade av vid bom 2 och travade istället för att han inte riktigt orkade, men när jag hade gjort det några gånger kunde han hålla galoppen igenom trots att det var jobbigt. 
.
Gick sedan över till övningen som Carro red med honom här om dagen. En bom på 6.10 framför ett räcke. Samma sak där, att han skulle behöva korta sig själv för att komma bra på hindret. Han var super, tänkte mycket själv och orkade hålla galoppen trots att det inte gick att hoppa av lite större. Även jag kände mig säker, var inte ens nervös för att hoppa så pappa höjde upp det lite till på slutet. (Kan inte påstå att det var högt, men högre än vad vi hoppat nu på slutet). Så jag känner mig både nöjd över mig själv och Cosmo idag. 
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0