17 Juli -Carro har hoppat C

Red upp Cosmo till ridanläggningen vid 11-12 där Carro fick sitta upp. Hoppade en bana med kombination, och på slutet la vi ut en bom 6,10 framför ett räcke så han var tvungen att korta sig själv in till hindret. Han orkar inte riktigt hålla ihop sig själv. Han vill gärna sakta av till trav också om man försöker göra en halvhalt innan så han inte ska behöva hoppa av så stort men han trivs bäst med att hoppa av stort. Han har inte riktigt orken att samla sig och komma nära.
.
Vi snackade också om att jag ska prova ha martingal på honom nästa gång vi ska hoppa, han har börjat köra upp huvudet framför hinderna vilket gör det svårare att få den mjuka kontakten som man vill ha. 
.
Fick även ett tips om en övning av Carro. Man lägger bommar på marken med 2.20 mellanrum, då när man travar så tar dom ett travsteg mellan varje bom. Sen kan man även komma i galopp och då är dom så gott som tvungen att korta sig själv för att inte trampa på bommarna. Så det är något vi ska prova inom kort! Blir även mer jobb med korta studsserier, och upphöjda bommar. Sånt Cosmo behöver så han lär sig vart han har sina ben någonstans. 
.
Annars så gick han bra idag, han är fin min lilla häst! Var piggare och mer arbetsvillig idag, hoppar riktigt bra då han får komma lite längre ifrån. Är glad att Carro hjälper till! I min hjärna fortsätter jag bearbeta hoppningen och jag känner att jag ändå är en liten bit på väg! 
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0