Veterinärstationen - 16 Januari

Nu har vi varit hos Veterinären. Inga roliga besked.. Cosmo ska vila en vecka till och sen blir det skritt i en månad framåt. Hon var inte helt säker på vad det var. Dock trodde hon inte att det var något inre utan att han hade fått en mjukledsskada. När hon sa mjukledsskada kändes allting bra tills hon sa att det kan ta månader tills han är bra igen. Känns riktigt surt och när jag just fick höra dom orden ville jag bara gräva ner mig någonstans. Nu vet jag iallafall vad det är. Och dom ville att vi skulle komma på återbesök om en månad för att se om svullnaden hade gått ner. Vi böjde honom också på det knä han hade ont och hon sa att hon inte såg någon större skillnad, det är iallafall positivt. Han skötte sig även riktigt bra. Fick longera honom i grimma ute på veterinärstationen och han lyssnade hur bra som helst. Stolt över lillen. Nu är det bara att vänta.. Ska iallafall ta ut någon slags salva på apoteket inom några dagar när dom har fått in det sen funderar jag även på att nu beställa hem back on track knäskydd. Jag hoppas verkligen att allt går så smidigt som möjligt och att vi snart är igång igen. Att tiden går fort. Min älskade Cosmo.. Nu vet ni iallafall hur det ligger till.
.
Har även just klickat hem ett slowfeeding nät till Cosmo som äter som en tok när han har höet på backen. Känns bra. Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig klar för jobb. Känns inte alls suget men det är bara att bita ihop. Fina lilla C. Ingen bra börjar på 2012 om jag får säga det själv.
.
Ha en bra dag!
.
.
En bild från förra året då vi just hade hämtat honom.
.
.

Kommentarer
Postat av: Liza

ja gör de! :)



Meen! fan vad trist!! :(

2012-01-16 @ 13:06:11
URL: http://lbda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0