Positivt och negativt - 13 Januari

Mycket har hänt. Bosse och jag har börjat komma överens lite mer sen vi var med på framridningen för Buster i Tisdags, visade mest vad jag hade problem med och genom det fick jag rida för honom när dom andra red fram, han var riktigt fin på slutet och inte alls stark som han brukar kunna vara när han tycker att det blir jobbigt och han höll sig på backen med alla ben. Red han även igår, lite mer strul med mycket fin på slutet då också, lite starkare i galoppen än dom andra dagarna men så länge han inte drar mig ur sadeln nöjer jag mig med att han är lite stark, kan mycket möjligt vara för att han inte orkar dom kraven jag ställer därför börjar han galoppera på mer. Men jag har fått en annan syn på honom nu, jag tycker verkligen om honom. Med massor av arbete och tid har Vilma en riktigt fin häst i framtiden. Han är en liten stjärna för mig.
.
Cosmo har fortfarande problem med sitt knä, vet inte hur jag ska kunna beskriva hur det ser ut. Det är som en galla ovanför knät som är varm och svullen. Har iallafall ringt veterinären nu på morgonen och bokat tid på måndag för en koll. Känns både tråkigt och bra. Känns bra för att då får jag säkert veta mer och jag kanske kan göra något åt det. Det tråkiga är självklart att jag inte kan rida honom för tillfället och jag som är så sugen på att komma igång med träningen för Buster inför 2012 tävlingstermin, men det kanske kommer. Håll en tumme för Cosmo nu, det gör jag iallafall. Såna här gånger önskar man att hästar kunde prata, så att man visste vad som var fel på en gång istället för att gå runt och inte veta någonting alls. Men som sagt, på måndag får en kunnig kolla på honom och förhoppningsvis får jag veta hur allt ligger till. Tills dess är det vila som står på Cosmos schema och massor med ompysslig i stället.
.
Ha en bra dag!
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0