Morgonen (26 Januari)

Tog ut hästarna imorse. Gick bra tills en av slangarna till en av vattenkopparna lossnade från vattenkoppen och började spruta vatten rakt upp i taket. Och det var inte lite vatten. Fick panik, sprang ner och knackade på hos Bäckströms (dom som har stallet). Ingen var hemma. Rusade upp till stallet igen, ringde Marita hon som har en av hästarna i stallet. Efter det hittade jag äntligen telefonnumret till Rangvald (en av dom som bor på gården) han svarade och jag kunde äntligen stänga av vattnet och fortsätta plocka ut hästarna i hagen. Men nu är det blött i stallet. Mest drabbad är Akrobats box som är full med vatten. Tur att spånet suger upp vatten och att jag kunde he av det så pass fort ändå och tur att jag var i stallet när det hände. Rangvald skulle laga slangen när han kom hem.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0