En härlig känsla inombords

Båda hästarna ridna idag också. Har varit 4 roliga dagar med massor av häst, det gillar jag. Längesen jag blev så testad som ryttare nu när jag har suttit på Bosse men när han ger med sig så är han verkligen något att rida gäller bara att ha tålamod. Det var även längesen jag red 2 hästar per dag. Gjorde det förut när jag hade Robin men det var inte riktigt samma sak när jag visste att Robin skulle säljas och jag visste att jag inte tränade honom inför någon tävling.
.
Såhär har iallafall dagen sätt ut:
.
Cosmo fick gå stora nyby, mest i galopp och rulla på mest för att han skulle få köra lite konditionsträning, dock tycker jag nyby är för tråkigt att rida konditionsträning på, det är inte så lång runda ändå. Men han kändes fin, flyttade för skenklarna, bytte galopp och gjorde fina fattningar, precis som det ska vara. Det enda ''negativa'' är att han blir så lätt framtung, men det har med muskler att göra och det kommer säkert det också. Planen framöver är att köra konditionsträning upp till Sandtaget någon fin dag, då minsann kommer han få galoppera. Ja men jag är nöjd och Cosmo verkade bara lycklig och glad däremot när jag kom till stallet hade han en svullnad över knät, undra vad han nu har gjort? ska kolla det ikväll och se om det är bättre, blir nog en promenad med honom imorgon.
.
Bosse blev en lugnare ridning i stora ridhuset (värme ridhuset). Red mest på volt och ville få honom att flytta för min skenkel. Höger varv var svårare än vänster och det var även där protesterna kom. Men han kände riktigt fin på slutet och bjöd framåt på ett riktigt fint sätt! Jag är nöjd med honom. Imorgon är tanken att han ska få vila, han har ändå gått i ridhuset 4 dagar i rad, något jag känner mig lite illa till mods med men det ska bli ändring. Nästa vecka tror jag att jag ska fara ut med honom en sväng så jag bara får rida honom rakt fram ute i naturen och se hur det går. Spännande & kul helt klart!
.
Får inte in någon bild från telefonen så bjuder på en härlig bild från sommaren 2011 då världens lyckligaste Cosmo sprang sin första runda i sommarhagen.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0