Blir inte alltid som man tänkt sig, fina lilla C

Jag hade förhoppningar på att starta det här året med träningar för Buster, få känna taggen för att anmäla inför första tävlingen på året osv men så blev det inte. Som sagt var vi hos veterinären idag. Hon böjde, klämde, tryckte, longerade honom i båda varven i skritt och trav och sprang i gången. Ingen större reaktion vilket var en lättnad. MEN man ska då aldrig få andas ut, ikväll fick jag ett samtal av Madde (som står i vårat stall och som har hästarna den här veckan.) om att jag verkligen borde komma till stallet för Cosmo haltade och han vägrade stödja all sin tyngd på sitt ben. Så jag gick dit. Där stod min älskade fina bästa prins och ville knappt belasta vänster fram. Har nu lindat alla fyra ben, smörj på kyllera på knät (som hon rekommenderade) och bestämt mig för att Cosmo får boxvila imorgon och funderar även på att låta honom stå i boxen hela veckan ut för att vara på den säkra sidan.
.
Han blev såhär en gång innan vi ringde veterinären. Hade själv sprungit lite med honom för att se hältan och jag såg inget. Det är som att allt kommer i efterhand och inte just då man är där och tar och känner. Men jag gör som veterinären säger. Jag låter honom vila en vecka sen ser jag hur det ser ut. Dock känns en vecka lite då han var såhär ikväll. Vill vara på den säkra sidan. Jag behöver verkligen inte det här just nu. Om det är något jag verkligen inte tycker om är när mina djur mår dåligt. Men jag försöker ändå se det som att det bara kan bli bättre det här året men det är svårt. Men Cosmo är envis och stark och jag ska göra allt för att det ska bli bra. Ska också försöka kontakta atg för en ultraljudsundersökning inom kort.
.
Det var lite mer update. Ingen rolig sådan.
.
.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag håller tummarna!!



Och tack för kommentaren, det känns bra att faktiskt känna att man inte är ensam!

2012-01-17 @ 00:11:00
URL: http://vivanolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0