8 Januari 2012

Nu har båda hästarna haft 2 vilodagar, Cosmo är inne på sin tredje. Han är fortfarande lite varm ovanför knät men det är mycket bättre. Har varit på Granngården idag och köpte linnement för leder och muskler idag som jag har smörjt på ikväll för att se om det blir bättre. Dock såg det nästan helt vanlig ut idag, en liten liten skillnad var det enda. Så imorgon om det ser likadant ut far jag ut på en lugn tur hade jag tänkt för att se om det förvärras eller om det blir bättre.
.
Bosse blev riden i ridhuset, vågar inte rida ute när dom halkar så lätt nu när Bosse har en tendens att stå på bakbenen. Tränade mycket brunder som halt från trav, trav från halt, trav till galopp, galopp till trav. Gick riktigt bra på slutet och var riktigt fin i galoppen där han inte alls var stark. Dock fick jag mig 2 stegringar på köpet från början när jag gjorde halt och skulle rida på framåt igen. Men men, bortsätt från det var han riktigt fin idag. Han ska ha en stjärna från mig. Tror det blir samma sorts ridning imorgon för att se om det blir ännu mer skillnad med lydnaden.
.
Ja annars så har jag inte så mycket att säga. Har blivit kallar dom senaste dagarna. 11- men ingenting mot för förra vintern då det var 34- en av dagarna. Jag tycker att 11 minus inte gör så mycket om man klär sig varmt. Ha en bra kväll!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0