5 Januari 2012

Blev 2 ridpass igår också. Jag har fortfarande kvar lite ork, iallafall vad jag inbillar mig. Hostade dock så mycket imorse så jag höll på att spy, inge vidare kanske.
.
Gårdagen såg iallafall ut såhär:
.
Cosmo fick plumsa i djupsnön. Något han inte ville till en början, stod vid kanten av vägen och ville inte alls kliva ner i snön men väl nere i snön spettsade han örona och jobbade sig framåt. Det har verkligen kommit mycket snö nu. Kunde nudda fötterna i snön från Cosmos rygg.
.
Bosse fick gå ännu en gång i ridhuset. Kände att det var det tryggaste. Har varit runt 0 grader nu några dagar så hästarna får styltor även fast dom har sulor och vill inte riskera att jag och Bosse går omkull eller så, så det är anledningen varför ridhuset fick komma till användning igår också. Han var lite ovillig för skenkeln igår också, men efter mycket volter, tempoväxlingar och halter var han riktigt fin. Synd bara att han inte var så arbetsvillig direkt men det kanske är så med unghästar. Tar lite tid innan dom inser att det inte är lönt att försöka göra tvärs emot. Idag blir det troligast ridhuset igen, fortfarande +0 ute och det innebär styltor och halkigt.
.
Annars är det jag som har hästarna nu Onsdag-torsdag-fredag. Vi delar alltid på loven när det gäller hästarna. Tycker det är bra att göra så då vissa vill fara iväg några dagar osv. T ex som jag när jag drog iväg till Hemavan nu i 4 dagar över nyår.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0