2. När & varför började jag rida

När vet jag inte exakt. När jag var liten var jag den där lilla flickan som sprang fram till varje häst som red förbi vårat hus och frågade om jag fick klappa. Om jag hörde en häst skritta förbi vårat hus sprang jag alltid till fönstret och kollade ut. Jag har som alltid tyckt om hästar, djur överhuvudtaget.
.
I början av mitt hästliv älskade jag att mocka, mockade säkert i 3-4 olika stall per dag runt om här där jag bor. Var den där lilla stallflickan som gjorde allt skitgöra men som jag tyckte va roligt. När jag blev lite äldre fick jag rida som ett tack för att jag mockade, ingenting jag begärde då.. självklart ville jag rida men jag tror nästan att dom jag mockade åt fick lite ångest över alla gånger jag gjort det utan att få något tillbaka, haha.
.
När jag vart ännu lite äldre fick jag ta lite ridlektioner på grannens hästar. Och började även rida på ridskola och där fortsatte allt hästeri. Jag fick min första foderhäst som var en shettis osv. Sådär underbart. Jag hade aldrig tanken att börja tävla eller träna för än jag var 14 år och köpte Robin och många peppade mig.
.
Varför jag började rida? Den frågan är väl ganska logiskt, man gör väl det man tycker om. Det hoppas jag då att alla människor gör. Iofs så finns det föräldrar som tvingar sina barn för att föräldrarna har det intresset och vill sprida de vidare på något vis. Något jag tycker är fel!
.
.
.
Min första foderhäst, Bettan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0