Hämtat Cosmo på ATG idag.

Cosmo är hemma igen. :) Det var underbart att se honom idag. En sån där känsla som man får rysningar av, älskade häst. Fick information om hur allt ser ut framöver, hur vi ska arbeta oss framåt och det börjar med boxvila och 2 promenader per dag i 15 minuter i 2 veckor sen utökas allt den 3-4 veckan då han ska promenera 30 min två gånger per dag. Sen efter 4 veckor är det ännu en gång återbesök som gäller. Bara fortsätta hålla tummarna att allt går bra och att det inte blir några komplikationer. Jag är bara glad att han är hemma igen just nu och att vi rör oss framåt nu igen och står inte och väntar efter att få veta vad det är, nu vet vi och nu är det bara att kämpa.
.
Problemet kom när vi skulle åka därifrån. Cosmo hade en period förut då han inte gick in i transporten men som jag nu trodde var över. Han har alltid gått in nu på slutet när vi har använt oss av foder så han får belöning direkt han gått in men idag (hör och häpna) var inte Cosmo hungrig och vägrade gå in i transporten. I 15 - minus stod jag och pappa där och försökte och försökte på alla möjliga sätt men allt var omöjligt. Slutade med att en snäll tjej från Kliniken kom ut och försökte dra lina runt han men slutade med att han bokstavligen satt sig ner på linan som pappa och tjejen från kliniken drog i, hon provade sen också att provisera honom genom att slå linan på hans täcke men det enda som rörde sig på honom var hans öron som lyssnade. Till slut efter 50 minuter tog Klinikpersonalen en sop (på brist av tålamod, tror jag) och markerade att han skulle gå genom att ''trycka sopen på rumpan. Och tillslut gick han in. Med isfrysna tår och isfrysna fingrar kunde vi äntligen bege oss hemmåt.
.
Vet nu vad som ska fortsätta tränas så fort han kommer igång någorlunda.. lastning. Det som gör Cosmo lite egen är att inte alls är rädd, han stänger bara ute allt som är runt omkring sig, lägger sina öron lite halvt bakåt och står där som en riktigt tjurig åsna och vad man än gör så igronerar han det bara mer och mer. Så det blir mycket jobb från marken och det passar ju bra nu när jag ändå inte ska rida honom på ett tag. Men idag var det en nödlösning med sop som fick honom att gå in.. inget jag ville men man kan ju inte bara ge upp och lämna honom där. Ne träning som gäller för jag och Cosmo, träning ger färdighet det vet vi ju redan.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0