Fredagen bjöd på ett ridpass på Bosse

Glömde att berätta att jag red Bosse i fredags. Alltså Vilmas fina häst som jag tog hand om i 3 veckor när hon var i Thailand. Han var fin. Jag och Bosse har haft våra olika åsikter om hur vi vill ha det men i fredags gjorde jag det ''lätt'' för oss båda. Jag valde att jobba med halter. Började mjukt i skritt med 3-4 halter per långsida men inte så värst korta tyglar. När jag tyckte det gick bra och han var avslappnad började jag jogga igång honom i trav och där tränade jag även där på halter men från trav. Han skötte sig bra och efter att vi hade gjort några halter började han fatta grejen och var inte alls lika motvillig när jag kramade i tygeln. Galopperade sedan igång honom i lättsits även där tränade jag avsaktningar till trav och galoppfattningar. Även där var han duktig! Avslutade med lite nersittning i galoppen på volt. Var lite protester i höger varv men annars var han super, så beröm fick han! Gillar verkligen när det klickar när man rider den där hästen, blir så enkelt och fint.
.
Här är fina Bosse med hans ägare Vilma.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0