23 Februari

Jag tror att alla vi som läser bloggar någon gång blir proviserade av vad vi läser. Alla har olika åsikter och bloggvärlden är tydlig när det gäller sånt. Jag själv tycker att hästbloggar är dom som mest kan provisera mig. Det jag menar är att alla har sina olika åsikter om hur man ''ska'' göra och hur man inte ''ska'' göra & de är ''fel'' och det är ''rätt''. Och det är samma för mig, vissa gånger kan jag läsa ett inlägg på någon blogg och tycka att det personen just skrev var konstigt skrivet men samtidigt så är det den personen åsikt.
.
Till något helt annat. Nedräkningen har börjat för Cosmos återbesök. 1 Mars är det dags. Bara en vecka kvar nu, känns bra. Tänk vad fort tiden har gått ändå. Men är fortfarande lite nervös. Om en vecka avgörs det om han är helt bra igen eller om det inte gick igenom. Tummarna hålls varje dag nu!
.
När Cosmo får börja trava igen har jag planerat att variera mellan att rida och jobba honom från marken med longeringen. Longering är verkligen något bra tycker jag, men jag gör det alldeles för sällan då det finns lite plats för plan mark hemma vid stallet. Men tanken är att försöka börja longera honom mera när han är igång igen. Jag minns förra sommaren med Cosmo när han var som värst med sparkningar och bockningar i varje galopp, efter att ha longerat honom i 2 dagar hemma hade jag en mycket positivare häst som inte gjorde något och han hade då också fått mycket finare bjudning med hjälp av dom 2 dagarna. Jag tycker att det är många som är dålig på att ta igenom hästen genom longering (+ jag själv). Det jag alltid har skyllt på är att jag är dålig på det, men man blir inte bättre av att inte träna så, dags att sparka mig själv i rumpan och börja träna. Det kan bara bli bättre!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0