Är inte konstigt att jag flög av tidigare idag

Var hemma vid 20.15 från mötet. Har bytt grupp när det gäller anordning av tävling eftersom pappa har tagit min roll i att vara i dommartornet (han är den ansvarige över tidtagningen). Jag har gått in i grubben Uppstallning. Betyder att jag kommer hjälpa till med att skrubba boxar och fylla spån innan tävling bland annat. Fick även se hur vårat år med tävlingar såg ut. Om jag har tur kan jag vara med på en hemmatävling iallafall som är i Augusti!
.
Har varit ute och gått med Cosmo ikväll. Tar tag i ridningen imorgon igen om jag inte har ont i huvudet som nu. Nu förstår jag varför jag for i backen. Fick se Cosmo från marken göra ett av sina berömda bocktrix, han var utan att överdriva 1 1/2 meter upp med frambenen och 2 meter upp med bakbenen i luften om inte mer.. herregud vad hästen har energi! Han skulle verkligen behöva gå ut i hagen och busa sig slut men icket. 1 1/2 vecka kvar tills återbesök, bara att hoppas att man slipper mer avfallningar. Nu ska jag lägga mig i sängen och slå på ponnyakuten, något som jag tycker ni alla borde titta på, man lär sig mycket och det är så fint hur barnen lär sig hantera sina hästar tillslut. Ha en fortsatt bra kväll!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0