9 Februari

Som vanligt ikväll har jag pysslat om min lilla häst. Hur mysig som helst! Tog en promenad nere på Nybyvägen. Idag kunde han inte hålla koll på benen. Han såg ut som en liten hare som studsade fram med lätta steg. Var svårt att skritta till en början men tillslut lugnade han sig så han kunde hitta skritten. Jag blir så glad av att se han sådär lycklig. Vi mötte en spark och en hund på vår promenad och direkt var han på tårna, fick vända rumpan mot snövallen så han inte skulle få för sig att börja bocka av glädje (som han har lyckats göra förut). När vi sen gick vidare snurrade han huvudet så manen flög i vinden och hans lycka i ögonen var obeskrivlig. Min lilla fina! Jag längtar tills det här är över så vi båda kan göra det vi tycker bäst om. Som att rida soliga dagar eller fara på träning och visa vad vi kan.
.
(Önskar han fick gå ut idag när jag såg detta väder när jag gick till bussen, stackarn som måste stå inne när det är 8- och finfin sol ute. tråkigt!)
.
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0