6 Februari - Byte av bandaget

Ikväll har jag inte bara promenerat och pysslat om honom. Idag har jag även bytt hans bandage runt benet nu ikväll. Var lite nervöst att ta bort det eftersom jag inte har sett hur det ser ut under för än idag, men det såg inte alls farligt ut och det gick bara fint att byta nytt. Tog lite bilder hur det ser ut.
.
.
Det där är en bild innan jag bytte. Som ni ser är det en hel del bomull innanför allt bandage.
.
.
Sådär ser det ut innanför den svarta lindan som håller ihop allt. Och under det vita är det massor av bomull.
.
.
Men nu är allt bytt förutom det sista som dom sa skulle sitta kvar. Det var lite läskigt att byta då man inte riktigt vet hur hårt man kan sätta allting, har aldrig lindat ett ben så pass långt upp. Har ju bara lindat efter träningar eller tävlingar inte sånt här.
.
.

.

Ser ut som han har världens fetaste ben, men för att inte skrämma er så är det bomullen som gör det. Benet ser helt normalt ut under, ingen svullnad eller så.

.

Ikväll när jag promenerad med honom fick han frispel igen. Men bara ett sånt där frispel då han hoppar upp 1 meter ovanför marken med alla ben, kör lite rodeo och sen skrittar han lugnt igen. Svårt att hålla honom på backen när han har såhär mycket energi. Men han verkar ju iallafall inte lida av att hoppa och fara sådär. Imorgon ska jag försöka kliva upp tidigt för att hinna mocka och promenera innan jobbet. Hoppas ni haft en bra dag! Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0