27 Februari - Energin tar över

Kvällens tid i stallet var inte alls lika bra som planerat. För det första så var C alldeles för jobbig i gången när jag stod och mockade medans. Ställde sig på bakbenen av iver när Robin gick ut i hagen igen efter hans ridtur med sin ägare. När jag sen skulle pyssla om honom naffsade han mig på ryggen och kunde inte stå stilla en sekund. Skrapade i gången och var allmänt obrydd i allt. Tog på han longeringsjorden & tog på honom halsförlängaren som dom två senaste dagarna (eftersom det har gått bäst). När vi väl var ute på vår promenad var han allt annat än koncentrerad på vad jag ville och sa åt honom att göra. Han trippade i trav vid sidan av mig och gjorde rodeosprång gång på gång. Längesen han var så jobbig i all hantering men det handlar om energin som sprudlar i kroppen på honom. Dock är det nära att det går mig på nerverna. Det gäller att ta djupa andetag hela tiden. Nu vill jag ha Torsdag så jag får fara in med han på ATG och kolla om allt ser bra ut och sedan fara hem och släppa honom i hagen så han får göra av med sin energi som är helt sannslös..
.
En fråga till er, vad hade ni gjort i min situation?
.
Jag vill egentligen inte att jag ska behöva använda halsförlängaren och allt det där för att jag ska känna mig tryggare bredvid honom, men jag tror ändå att det är det smartaste just nu när han inte är sig själv när energin tar över. Det är ju faktiskt ett 600 kg djur jag dras med ute på vägen.
.
Även fast han var såhär idag, så otroligt göra lös och jobbig så är han ändå den finaste. Han är 5 år och det märks nu när han har sin boxvila. Men det är bara att hålla ut. 3 dagar kvar till Torsdag nu, keep gooing strong!
.
.
.
En bild från förra veckan då jag skulle försöka ta ett fint kort men istället lyckades få med när han biter i min hjälm. Ja unghästar.. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0