16 Februari - Avfallning

hahah trodde aldrig jag skulle behöva ramla av denna häst men idag hände det. Efter att ha ridit nästan hela ridturen kom jag till backen nedanför stallet och samtidigt kommer det en transport nedför backen, allt gick hur bra som helst tills hästen i transporten gnäggar och Cosmo blir INSANE. Först gör han den värsta bockningen jag har varit med om, RAKT UPP och jag hamnar direkt i obalans men jag trodde såklart att Cosmo skulle nöja sig med den och då hade jag suttit kvar men istället tar han i från ''tårna'' och gör två till enorma bockningar och jag flyger rakt ner i backen / snödrivan. Jag håller kvar i tyglarna och Cosmo trampar mig mjukt på bröstet.. hahah han är för mycket unghäst med för mycket energi i kroppen just nu!
.
När jag ställer mig upp blåser han upp sig och trippar på stället med svansen rakt upp i luften, blåser ut all luft i lungorna och jag stannar upp och står helt stilla, går några steg och hoppar upp igen. Lika snäll som innan händelsen skrittar han fram som att inget har hänt. Lill monster, jag är lite öm om bröstet nu men inget mer än så. Jag som tänkte att jag skulle klara mig utan väst när jag ändå bara ska skritta men händan efter blir det nog säkerhetsväst även i skritt. Om det är något min häst kan så är det att bocka så hela ryggen formar sig som en våg och verkligen skjuter upp en i luften. hahah herregud. Nu ska jag andas lite och skratta lite åt händelsen.
.
Ikväll är det hästmöte angående tävlingarna 2012. Ha en fortsatt bra dag!
.
Bilden nedan är lånad från google. Men sådär ser iallafall Cosmos början på en bockning ut sen kommer bakbenen upp ännu lite högre, det är sinnes. Han är lixom över 160 och där ska man sitta och försöka känna sig i balans. hahah jag kan som inte sluta skratta även fast jag nyss flög som en vante från hästryggen. Cosmos rekordbockning idag alltså. Hejdå
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0