13 Februari

Cosmo har gått sina två promenader idag. Innan jobb och efter jobbet. Ikväll tränade jag mycket lydnad från backen. Han har ganska lätt för att försvinna i sin egna lilla värld när man är ute och går men idag gick all fokus till mig! Han smög fram när jag minskade mitt tempo, han gick fortare när jag ökade, han gjorde halt när jag stannade och när jag vände mig emot honom och höjde fingret samtidigt som jag "smackade" backade han bakåt. Allt på mina villkor helt enkelt! En stor stjärna till honom idag!
.
IMorgon har det gått 2 veckor sen ATG. Det betyder att vi ska öka våra promenader och gå 30 min 2 gånger dagligen. Jag har även tänkt att börja skritta honom nu när han får röra på sig lite längre. (har känts onödigt att rida 15 min). Ska bli spännande och se om han fortfarande kör sina rodeo konster med mig på ryggen, gäller att vara beredd. Annars så flyter allt på som det ska. Är dålig på att linda benet lagomt hårt så det blir oftast lite löst. Men bättre löst än att jag lyckas ge han blodstopp. Nu ska jag byta om och fara ut och springa hade jag tänkt. Ha en bra måndag kväll!
.
Bilden är från imorse när C helst ville leda sig själv, han är mysig min lilla plutt!
.


Kommentarer
Postat av: Åsa - Hästeriet

Har han skadat sig? :(



Sv: Tack snälla för din fina kommentar, det värmer jättemycket! :) Jag försöker också ha lätt sits i galoppen, men det är svårt när den liksom behöver underhållas hela tiden. Försöker komma upp när jag kan och sitter inte tungt i sadeln heller. Men vi kämpar på, är jättetaggad att komma ut och börja tävla!

2012-02-15 @ 13:34:06
URL: http://hasteriet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0