12 Februari 2012 - hur han ser ut nu

Cosmo och jag fortsätter med våra 15 minuters promenader. Hans energi sprätter i hans ben. Kom för ett tag sen hem från stallet. Det är underbart väder idag. 2 grader och strålande sol, underbart! Cosmo var mer galen än vanligt, bockade 3 gånger bara av att jag spottade haha, trampade på stället och blåste upp sig av 2 skotrar och hade allmänt kul när vi promenerade tillsammans på Nybyvägen. Men jag kan inte begära något när det är hans lycka varje dag att få vara ute och gå annars står han bara i boxen alldeles ensam och väntar. Jag förstår honom till 110 procent.
.
Kom och tänka på hur bra det är att Cosmo lär sig att stå själv i stallet. I början när han stod inne var han alltid på sin vakt om någon kom in i stallet och smågnäggade då och då för att ha kollen att kompisarna stod i hagen. Men nu är han inte alls sådär. Han står i boxen och han är avslappnade och sätter sig in i situationen på ett annat sätt. Han är så duktig. Tycker dock det är tråkigt att han inte få busa med sina kompisar i hagen och göra av med den mängden energi som han har i sin spralliga kropp just nu. Men det kommer, med tiden!
.
Tog lite bilder hur han ser ut i kroppen nu efter 3-4 veckors vila. Hans rumpa håller på att försvinna. Musklerna sitter inte där längre. Den sluttar och är inte alls rund längre, allt har som dragit ihop sig. Halsen har blivit tunnare och hans ryggmuskler som han hade byggt upp så snyggt är nu nästan borta. Det är tråkigt att se honom falla så mycket i musklerna men samtidigt så vet jag ju varför och jag kan inte göra något åt det för än vi kan börja om igen. Men han är fin ändå min fina!
.
Bild från idag 12 Feb.
.
.
.
Bild från i Somras när vi var i tävlingsform.
.
.
.
.
Vi ska lyckas komma tillbaka till det där. Vi ska bli starka tillsammans igen en vacker dag. Det tar bara tid, min finaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0