15 April 2012

Väder går verkligen upp och ner just nu. Igår var det ''iskallt'' ute. Blåste och snöade blötsnö. Idag har det varit sol, värme och allmänt skönt väder. Har ridit upp till Hällfors på dagen. Gick bra! Blev mycket fokus på att minska och öka. Jag tycker att det är en av dom viktigaste grejerna man ska kunna göra med sin häst. Så man får hästen att lyssna på en. Cosmo är väldigt lydig när han vet vad jag vill. Bara genom att ändra min sits vet han när han ska minska och öka, behövs inte mycket hand. Vilket jag tycker är väldigt skönt! Cosmo är nog också den häst jag har ridit som har en sån fin känsla gällande vad vi ska göra. Han är alltid lyhörd och försöker alltid göra det rätta. Han blir aldrig för stark och det gör så att jag kan rida med en mjukhand som bara hänger med. Det är så härligt!
.
Lite bilder från idag
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0