Ridningen 25 April + gårdagens Busterträning

Vart Busterträning för jag och C igår ändå. Fick ta Saras plats! Började väl inte 100 bra, han ville inte riktigt gå fram när vi skulle rida öppna osv men han jobbade ändå på rätt bra. När vi sen började hoppa skulle vi hoppa studs böjd linje till oxer. Första gången satt hur bra som helst sen blev det inte bättre. Han började protestera med högergaloppen och bocka och sparka. Han landande aldrig i väster och vägrade byta och där med kom bockningarna när jag red honom på volt för att byta och sedan rida på hindret. När banan sen körde igång var han riktigt fin. Hoppade stora språng och allt kändes bra. Väntade ett tag och tog banan en till gång men på 1m. Kändes bättre, jag var mer fokuserad och Cosmo hoppade mig nästan ur sadeln på en del språng. Ja riktigt fin och inga bockningar eller sparkar. Så det slutade med att en nöjd tjej och en trött häst skrittade hemåt vid 9.
.
Idag red jag ett pass upp till Hällfors. Han hade inte någon ärlig bjudning framåt och i galoppen vart det problem. Han håller på och byter från höger galopp till vänster när jag går på han med mer krav. Och när han galopperar vänster galopp vill han helst gå lite ställd åt vänster samtidigt som han inte riktigt vill trampa under vänster bak. Men det kan vara träningsvärk sen igår och ridningen på slutet kändes bättre än i början och i mitten så det är positivt!
.
När jag kom hem till stallet igen vart det stretchning för hans del. Jag tror han uppskattar det. Han förstår sig inte riktigt på det än men när han väl slappnar av ser han så nöjd ut! Fick rida i sol idag, det får jag inte glömma! Söta Julia ställde sig även och mockade åt mig idag så idag slapp jag den röran. Tack igen lilla du!
.
.
Nu ska jag krypa ner i sängen, tidig morgon väntar imorgon. Godnatt!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0