Busterträning 17 April

Igår Tisdag var det Busterträning som jag skrev. Det var nog första gången jag har känt mig besviken. Mest på mig själv. Jag blir arg på mig själv att jag inte kan vara lätt i sitsen, jag vet att jag måste men ändå så faller jag tillbaka till min gamla ridning (när jag blir tung i sadeln). Och när jag väl är lätt i sadeln är det som jag tappar allt annat. Cosmo var inte heller den vanliga igår. Hamnar ofta i korsgalopp eller så bytte han till fel. Ja, det var strul med galoppen, mer än vanligt. Fick aldrig något flyt. Från början på träningen fick jag till honom på böjda linjen som vi red, han kändes fin och hoppade bra. Men när vi hoppade banan så tappade jag den lätta sisten och Cosmo bökade på lite hur som helst med galoppen. Raderade filmen från banan igår när jag kom hem. Ville inte se den eller bli påmind. Det kändes bara fel. Jag blir så irriterad på mig själv, det är som att jag undrar om jag ens kan rida? Ingen satt bra på slutet, det vart misstag och strul mest hela tiden.
.
Jag vet att alla träningar inte kan gå bra. Jag har nog blivit lite bortskämd med att jag aldrig har kommit hem missnöjd från en träning tidigare, det här var första gången. Tar lite extra hårt på mig. Men måste lägga den här träningen bakom mig. Om jag har tur får jag hoppa nästa tisdag också och då är det bara att tänka positivt och försöka igen. Det är dock svårt att glömma just nu då jag alltid har levt på hur fin han var på träningen men det ska inte få bita fast i mig. Alla träningar kan inte gå bra och så är det för alla. Till mig själv - Det kommer träningar då de inte går 100 bra, så är det för alla.
.
Här kommer iallafall ett litet filmklipp på den böjda linjen studs till oxer. Den gången han var som finast igår.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0