27 April (Fredag)

Igår fick Cosmo en väl förtjänt vilodag. Kom till stallet runt 6-7 tiden för att mocka men som gulliga Madde redan gjort. Blev så glad! Så jag drog fram allt läder och började smörja istället. Något som behövs nu när allt blir lerigt efter varje ridtur. Kändes bra att få det gjort.
.
Cosmo har lyckats bita sönder sitt hönät på ett till ställe nu igen. Funderar på att ta bort det helt och hållet för det hjälper knappt längre. Han hade även lyckats med att äta upp sina framlindor på morgonen när Elin skulle släppa ut dom igår. Han är bra på det mesta den där hästen. En dyr häst att ha i längden, haha.
.
Nu ska jag ta på mig ridkläderna och bege mig till stallet. Ridningen, skötsel & mockning står på schemat idag. Ha en bra fredagkväll!
.
Bilden nedan är bild från första dagen i hagen efter boxvilan. Busfrö
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0