Bra och mindre bra saker jag gör som ryttare

Som ryttare har man alltid något bra och något mindre bra gällande sin egen ridning. Tänkte försöka berätta 3 stycken bra och 3 stycken mindre bra sidor av mig som ryttare. Here we go!
Bra
- Jag har fått bättre tålamod än vad jag hade förut, speciellt när jag sitter på hästryggen och hästen protesterar.
- Min blick är bra och kan hålla fokus vart jag ska.
- Jag har alltid en plan hur jag ska utföra övningar, en bana eller hur jag ska rida när jag bara ska rida hemma.
Mindre bra
- Mina tummar är inte uppåt när jag rider, jag får alltid ''kritik'' över att jag har ''cykelhänder''
- Jag rider hellre på och hoppar stort så att hästen blir lite flack än att jag väntar in och kommer nära, något jag framförallt gjorde på Robin. Har blivit bättre nu när jag vet att Cosmo måste få lära sig att tänka själv.
- Jag har lätt för att få ''gubbrygg'' haha, alltså att jag sitter lite som en ostkrok istället för att räta på mig.
-
Här har ni ett bild exempel på vad ''cykelhänder'' är för nått. (Bilden är på Robin, min förra ponny)
-
-
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0