7. Jag dissar

När vi väl är inne på föräldrar så tänker jag dissa en del av dom också. Jo såhär är det! Vissa föräldrar i ponnyvärlden har mer intresse för hästarna än vad barnen har, med det menar jag att barnet själv inte har någon större motivation till hästar men tack vare deras föräldrars intresse så håller dom intresset brinnande. De jag menar är att ridning ska va kul, det ska vara kul att gå till stallet, far ut och rida, fara och träna osv. Visst kan det kännas jobbigt vissa dagar när det är 30 minus ute eller när det spöregnar men motivationen finns ändå där. Det ska inte vara föräldrarna som skickar dom till stallet för att DOM vill, för att DOM känner att dom har ett brinnande intresse. Alla vet ju vad ett intresse är, det är något som en själv brinner för, något roligt! Man ska inte behöva känna press från sina föräldrars sida för att dom älskar det, man ska helt enkelt tycka det är kul själv och inte bli pressad till något som inte har tillräckligt mycket intresse för, eller vad tycker ni?
-
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0