11. Jag måste träna på

Man kan aldrig bli för bra på att rida och det tycker jag är så himla kul, man har alltid motivation till ridningen då man vet att man alltid har något som man måste förbättra. Mina saker som jag skulle behöva träna på mest är:
.
- Handen, att jag inte sitter med ''cykel händer'' utan att jag har tummarna pekandes uppåt utan att jag måste anstränga mig och genom de också få mina armbågar in till kroppen lite mer.
- Att tänka på att sträcka lite extra på ryggen.
- Bli lättare i sadeln mot hinderna och mellan hinderna (då Cosmo behöver det av mig nu när han är ung och inte tillräckligt musklad för att orka ha mig tung på ryggen än).
-
Jag tycker att det är jätte kul att jag har haft möjlighet att ha en egen häst  i 5 års tid (Robin) men det ger ''nackdelar'' också. Det jag menar är att jag har lärt mig rida Robin på mitt sätt, jag vet att jag skulle vara tung i sadeln då han blev lugnare då, jag var tvungen att dra tillbaka handen en aning för att få Robin att stödja på bettet osv. Nu när jag rider Cosmo så får jag ändra en hel del gällande ridningen, jag ska vara lätt i sadel och inte dra tillbaka handen osv.. och när man har ridit på ett och samma sätt i nästan 5 år så är det svårt att bara ändra sin ridning på en dag. Men jag tycker det är kul och nyttigt att jag nu ska rida ett annat sätt, jag trivs med det!
.
.
Där har vi en rätt tydlig bild hur jag red Robin, med armarna lite tillbaka, med händerna som att jag cyklar och sen ryggen lite lätt ''krokig''. Men övning ger färdighet som man brukar säga och det är bara att jobba vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0