1. Min häst

Cosmo är en 4årig valack som är 160-165 i mankhöjd just nu. Pappan är Ronaldinho H (http://www.hittahingsten.se/default.cfm?navid=visa&aid=424&dafID=&sort=namn) och hans mamma är en D-ponny vid namn Chanel.
-
Som ''bebis'' (unghäst) är han lugn i psyket och stressar aldrig upp sig i onödan. Han tar in det man lär honom väldigt fort och är en väldigt mysig unghäst som har blivit väldigt bra behandlad som liten. Han gör aldrig något för att vara dum men kan dock vissa gånger bli lite för närgången, haha (typiskt unghästar). Det finns ingen chans att jag skulle sälja iväg denna underbara häst, älskar allt med honom! Han är väldigt envis precis som jag själv men när han väl ger upp kampen så är han verkligen världens finaste och han har allt vad jag kunde önska när jag köpte en storhäst!
-
När vi köpte Cosmo var han bara 3 år gammal och vi köpte honom av Elin och Helena Holmqvist från Luleå vid jul 2010(?). Han var inriden och hade hoppat någon enkel träning med ryttare på ryggen men annars har vi arbetat hårt tillsammans för att komma framåt :). Just nu går Cosmo träningar för Eva Jonsson 1 gång i veckan och tävlar 1m, (alltså den högsta klassen för 4åringar).
-
Som sammanfattning kan man helt enkelt säga att han är den som gör min dag och jag älskar att lägga ner jobb på honom och få följa hans utveckling varje dag! :)
-
-

Kommentarer
Postat av: Caroline

Svar: Tack så mycket. =)



Fin din häst är plus coolt med "fläcken" på ansiktet. =)

2011-09-06 @ 09:40:30
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Lamia / Hästblogg

Blir kul att se den där IRL :)

2011-09-06 @ 19:08:25
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0